Per aspera ad astra

Masinute

Pe principiul “o saptamana desfasurata prost nu poate sa se termine bine”, azi dimineata s-a derulat un concurs de imprejurari care a avut darul sa ma scoata din sarite in ultimul hal, motiv pentru care am renuntat la ideea de a zbura ceva. M-am deplasat totusi la camp (de unde si scriu postul asta) intrucat ii promisesem lui Alex ca-l iau. Iar principiile conteaza atunci cand nu-ti convin, nu atunci cand iti convin.

Ma rog, tot raul spre bine. Pista e plina de iarba si floricele – ploile de zilele trecute au avut o contributie semnificativa, zic eu – iar de vant… nu mai vorbesc. Ulterior a aparut si Dan cu un anemometru portabil, iar vant am avut constant 4 m/s cu rafale de pana la 7 m/s. Eh, macar am economisit efortul de a cara tot calabalacul din casa pana la masina si inapoi (la intoarcerea acasa), ceea ce nu e lucru putin. 🙂

Totusi ziua nu e complet ratata. Am avut deosebita placere de a admira o barza care decolase si incerca din rasputeri sa zboare contra vantului. Presupun ca a aterizat undeva mai incolo pe camp, deoarece dupa 10 secunde in care nu m-am uitat la ea, nu mai era de vazut pe nicaieri. Sper c-a ajuns cu bine acolo unde dorea.

Mai pe seara e posibil sa “iesim” cu masinuta – la birou, ca e masinuta de indoor, scara 1:28. Un model destul de reusit chiar si in varianta stoc, iWaver02M (Google e plin de rezultate, chiar si in limba romana) este o masina extrem de potrivita distractiei automobilistice de interior. Exista in Bucuresti doua circuite dedicate acestei clase, dar in perioada de vara sunt inchise. Radiocomanda cu care vine acest model este, destul de surprinzator avand in vedere pretul intregului set, una foarte buna. Fara a excela in vreo privinta, dispune de toate functiile necesare pentru a face viata usoara unui incepator. In conditiile in care vorbim de o masina cu tractiune spate (care face “cerculete” fara mult efort) o caracteristica precum curba exponentiala pe directie – si chiar si pe frana – se simte imediat in mana unui pilot incepator, si nu le strica nici avansatilor. Cel mai important e ca un rand de acumulatori te tine cel putin 30 de minute de “joaca”, joaca ce poate deveni extrem de provocatoare in momentul in care iti definesti un traseu si incerci sa il parcurgi cat mai repede. Motiv pentru care doua sau chiar 3 seturi de cate 4 acumulatori R3, preferabil de capacitate cat mai mare (Sanyo Eneloop de 1000 mAh sunt ideali, suporta inclusiv curenti mai mari de descarcare) si un charger de calitate sunt mai mult decat binevenite. Desigur, cei care au un charger de modelism dedicat sunt deja salvati. Singurul inconvenient al comenzii este ca e in clasica banda publica de 27 MHz, ceea ce implica luarea setului de cuarturi atunci cand te duci pe circuit. Din pacate 2,4 GHz e inca o tehnologie destul de scumpa…

O recomandare totusi pentru posesorii de asemenea masini: nu va dati cu ele pe mocheta din casa. Linoleumul, gresia sau parchetul pot fi o solutie, dar aveti grija sa curatati bine-bine suprafata inainte sa va apucati de “fugarit” masina. Nu de alta, dar anvelopele stoc sunt un instrument excelent de colectare a parului de pe covoare si mochete, si dupa numai 2-3 m parcursi va trebui sa desfaceti toata axa spate (inclusiv pininul motorului) pentru a o curata de par. Si nu va garanteaza nimeni ca rotile din fata vor scapa neatinse…